reacties

l4lwybschuit

maandag 13 april 2015

pi blik naar buiten





Omdat er misschien nog iets aangetoond moet worden mbt deze pi... bij dezen een kleine opsomming. 


Ik kijk naar buiten als ik lees:
Boeken. bijv. van Maven publishers. Frisse blikken. Originele denkers. 


Ik kijk naar buiten in de dialoog: 
als ik het gesprek aan ga 
omdat ik me interesseer voor wat en hoe iemand denkt. 



Ik kijk naar buiten als ik TV kijk: 
Ik ben lid van HUMAN, en de VPRO omdat ik wil dat ze door gaan met goede programma's maken en ik kijk Tegenlicht, Buitenhof, Focus, de kennis van nu, onze man in Teheran. Geweldig.
Ik ben ook naar de Tegenlicht Meet up geweest op Strijp S. (Eric Slaats was daar een van de gasten).


Ik kijk naar buiten in een museum.
Heb gekeken in het Stedelijk gekeken naar en met de blik van Matisse.




Ik kijk naar buiten via online communities of practice  en nieuwsbrieven.
Ik ben lid van online communities op het gebied van onderwijsinnovatie, onderhoud, kleur, veranderkunde en management. Als ik zaken vind die voor collegae interessant zijn (bijv. een test op speelsheid nav uitzending) 

Ik kijk naar buiten in realtime communities of practice. De studieclub schilders (SCS ) en kleurclubjes zoals de                                                            Kleur&Visie. 





Ik kijk naar buiten in een MOOC
Uit nieuwsgierigheid  ben ik gaan deelnemen aan een MOOC over "sociale innovatie". Zo'n MOOC is ook een enorm rijke bron. Ik leer en ik vind er materiaal voor eigen lessen. Ik vind het geinig om met de hele wereld tegelijk te leren. 



Ik ga naar bijeenkomsten /lezingen rond een bepaald onderwerp. Bijv de open coffee over innovatie in de bouw. Bijv. lezing en boekpresentatie van de NL versie van SCRUM van Jeff Sutherland (en handtekening gevraagd en gekregen) bijv een lezing van Jos Kessels (filosoof en verandermanager) bij Van Piere boekhandel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten