|
Feedback
van___Wyb Schuit_aan_Sharon_(Pooh) ____________
P.I.
|
Tip
|
Top
|
Blik naar buiten
Bijv.
participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
|
tip: ga
op zoek naar goede e-learning voorbeelden die makkelijk bereikbaar zijn bij
collega instituten in NL of daarbuiten. Op internet of via een mooc kun je
vast wat vinden
|
top:
delen van kennis en samen kennis creëren met de mantelzorgers.
|
Oog voor praktijk
Bijv.
consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning
collega’s/ realiteitszin etc.
|
Tip: denk
aan deci en Ryan: vooral! autonomie en sociale verbondenheid in plaats van
top-down. Zal het imago van Radboud ook ten goede komen.
|
Top: je
bent je bewust van het imago van Radboud.
|
Over de grens
Bijv.
creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
|
Tip: van
proberen kun je leren. De eerste pannenkoek mislukt altijd. Het model van
evalueren, bijstellen en cyclisch ontwikkelen kan jou meer ruimte geven om
(nieuwe dingen) te proberen.
|
Top: je
kent je eigen kracht en je eigen beperkingen heel goed. Voor team|: Prachtige
visualisatie, mooi concreet gemaakt. Tevens goede keuze om interactie en
betrokkenheid op CD.
|
Vraag
/ vragen t.b.v. de dialoog
Wat
zouden de voordelen zijn als je voor jouw organisatie dingen laat groeien tot
een (dynamische) structuur?
|
Feedback
van Wyb Schuit_aan Saskia van Pooh_____________
P.I.
|
Tip
|
Top
|
Blik naar buiten
Bijv.
participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
|
Tip: je
blik naar buiten lijkt zich te beperken tot de school. Logisch als er zoveel
innovatie binnen de school afspeelt. Ook op andere innovatieve scholen (hoe
doen jullie dat?) en in bedrijven is er veel te leren.
|
Top: Je
kijkt buiten je eigen klaslokaal, doordat je samen met je collegae leert. Daarbij
is er ondersteuning van “School aan zet:” en “Leerkracht”. Orion speelt rol m.b.t.
professionaliseren.
|
Oog voor praktijk
Bijv.
consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning
collega’s/ realiteitszin etc.
|
Tip: oplossingen
voor de obstakels uit je SWOT zou je bij collegae buiten de school kunnen
zoeken.
|
Top: je
meewerkende houding als het gaat om professionaliseren van de collegae is
top. In de SWOT zet je een prima diagnose van de huidige situatie weg.
|
Over de grens
Bijv.
creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
|
Tip: onderzoek
je eigen waarden m.b.t. leiderschap en collegialiteit. Misschien kun jij een
leider zijn voor jouw docentgerichte collegae. Onderzoek sociale innovatie.
|
Top: Pierson
is al innovatief met ICT en KWT. inderdaad "up to the future". En aan jou zal het niet liggen!
|
Vraag
/ vragen t.b.v. de dialoog
Willen leerlingen zelf aan het stuur? Wat
weet je daarvan? Hoe krijgt de school daar zicht op? Team: film heeft focus vnl. op
ICT gebruik. Hoe is de sociale verbondenheid (Deci&Ryan) gewaarborgd in
jullie scenario?
Dank je wel voor je feedback. Ik ga kijken hoe ik je tips en tops kan verwerken in mijn blog en als docent/collega.
BeantwoordenVerwijderen