reacties

l4lwybschuit

maandag 13 april 2015

Challenge Team en Team Eduquest

Met de eindstreep in zicht komt er ruimte voor evaluatie...

Team Eduquest 2030
Vandaag hebben we, op mijn spontane initiatief,  een kleine korte terugblik gedaan met zijn allen. Het was makkelijk reflecteren omdat we klaar zijn en heel trots en blij zijn met onze film. De samenwerking en het vinden van een manier van samenwerken viel aanvankelijk niet mee. Een kleine handicap was dat ik iedereen nog moest leren kennen terwijl de andere teamleden elkaar al kennen. Ik heb geprobeerd het proces, de werkwijze, de communicatiemiddelen en momenten bespreekbaar te maken. Ik heb ook geprobeerd om een beetje lijn in het teamoverleg te brengen. Met wisselend succes. De druk van steeds weer een nieuwe quests maakte ons team gejaagd. Er werden geen vragen gesteld en er werd niet gereflecteerd en daardoor weinig geleerd.

Het samenwerken aan een gezamenlijk product (Slavin) heeft richting en plezier in ons team gebracht.Gestroomlijnde energie. Blij met het resultaat en blij met elkaar. Mijn bijdrage aan het team is humor, kwaliteit toevoegen (door feedback geven, door analytische en kritische vragen te stellen) en het bespreken van het teamproces, soms iemand een zetje geven.





Challenge Team
De bijdrage aan het Challenge Team is bescheiden. maar wel te onderscheiden en toch een bijdrage. Er was niet heel veel ruimte om bij te dragen maar ik heb toch een paar plekjes gevonden. Ik voelde me aanvankelijk wat verloren bij deze zeer doelgerichte nieuwe club mensen (die elkaar wel kennen maar ik hen nog niet en zij mij ook niet). Voorbeelden van concrete bijdragen zijn:
Ik heb mijn netwerk 3x ingezet voor de locatie (Kennispoort, ASML, Fontys R3). Succesvol waren de bijdragen die ik kon doen nadat de storm was gaan liggen: Bijv. het samenvoegen van de pi 's  (ook wat analyse voor nodig geweest) tbv de bruikbaarheid van het feedback formulier. En dan ook in Word beschikbaar stellen omdat dat makkelijker te verwerken is. Ook checkte ik regelmatig op compleetheid: hebben we alles? Zo initieerde ik de organisatie van de verslaglegging en zo werd het draaiboek compleet. Heb vertrouwen in volgende week.


1 opmerking:

  1. Hoi Wyb,

    ik kon je mailadres zo snel niet vinden, vandaar mijn feedback via deze reactie. Je kunt het vinden in mijn dropbox: https://www.dropbox.com/s/mqxxldugekqy936/Blog-feedback%20Jan%20Willem%20voor%20Wyb.docx?dl=0.

    Ik zet ook nog een linkje op mijn eigen blog, mocht deze niet werken. Ik hoop dar het gaat lukken en veel succes vandaag!

    Groeten Jan-Willem

    BeantwoordenVerwijderen