reacties

l4lwybschuit

zaterdag 25 april 2015

veel beleefd en veel geleerd, zomerkamp maar dan anders...

In dit la heb ik voor het eerst op maatschappelijk niveau naar onderwijs gekeken. Oefening in systeemdenken (Senge). Het heeft me enorm verrijkt. waardevolle blikverruiming voor deze professional. Ik zou nog graag (organisatie leren vind plaats als alle niveaus verbonden zijn) meer tools en modellen aangereikt krijgen om de brug(gen) te kunnen slaan tussen maatschappelijke niveau en dagelijks praktijkniveau. Ik denk als ik meer organisational saviness heb, dat ik als innovator meer mogelijkheden heb. De gekozen vorm heb ik met nieuwsgierige aandacht ondergaan. Ik heb goed gekeken naar mijn eigen ervaring van de dynamiek van de gamevorm en het teamwork. Ik heb (Belbin)rollen aangenomen die ik anders niet zo maar zou aannemen doordat ik in het organisatieteam zat. Dat was goed om te leren en te doen. Heeft me nog meer de bijdrage van de specifieke (Belbin) rollen leren expliciteren en waarderen. Daarnaast wel het gevoel dat ik mijn specifieke talenten van overzicht en straktrekken tov doel niet voldoende heb kunnen inzetten voor mijn leerteam.
Qua kansen voor innovatie op BEnT.... dat is nog een hele uitdaging. Ik kijk en zoek mogelijkheden voor innovatieve ruimte. Ik verwacht die mogelijkheden eerder ergens buiten de structuur. Wordt aan ge(net)werkt. Zal ook gespreksonderwerp met leidinggevende zijn in interview voor de integratiefase.
Complimenten voor de docenten. Er is een mooie leeromgeving gecreeerd met veel ruimte voor autonomie en sociale verbondenheid voor studenten. Als de dynamiek nog beter afgestemd zou worden, wordt het leerrendement nog hoger.
Ik zou hieronder wel een foto willen plaatsen met iedereen erop: alle betrokkenen van dit la bij elkaar (Wenger). Glas in de hand: toastend op :"veel beleefd en veel geleerd".
Ik bedenk me nu.. beetje gevoel na twee weken zeilkamp (of scouting of yoga of parasailen of wat dan ook) en dan allemaal huilen als je weer met de bus naar huis moet... zoiets...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten