reacties

l4lwybschuit

zondag 22 februari 2015

mental journey

Door deze oefening kom ik op plaatsen in mijn brein waar ik niet eerder geweest ben. 
Het formuleren van de scenario’s stimuleert om
als een kind in de zandbak..
gedachtengrenzen te overschrijden en ideeën aan te scherpen doordat grote maatschappelijke factoren in samenhang en vergelijkenderwijs beschouwd worden. Oefening in systeemdenken (Senge). Om zaken op een maatschappelijk niveau te bekijken is nieuw voor me. Ervaar het als nuttig. Ik snap dat dit onderdeel is van het curriculum van de MLI.
Het meer gedetailleerd invullen en aanvullen van sci-fi achtige toekomstbeelden... ik voel me weer vier...en jij was koning en toen ging ik het zwaard halen... enz. plezier van bedenken en voorstellen, voorstellen en bedenken. 
(pop-up: Skene in Grieks was het decor waartegen het toneelstuk zich afspeeelde.. scenario is afgeleid van skene..) 

Hier vind je de ppt met de steekwoorden en de 4 scenario's voor een eigentijds curriculum in (beknopte) tekst. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten