reacties

l4lwybschuit

zaterdag 28 februari 2015

Feedback in ruil voor xp

Beste teamleden,

Kom naar voor en sla je slag voor 1 XP! of meer???!!!!!
Ik heb per e-mail de eerste versie van de toekomstscenario's toegezonden. In combinatie met de vergelijkende score per kwadrant a.d.h.v. Biesta nl: kwalificerend, socialiserend en subjectiverend. Mijn vraag aan Mieke is of ze hier feedback op wil geven en of je heel concreet literatuur kunt toevoegen (graag APA compleet, dat scheelt weer werk) die hier op aan sluit. Als het handig is: ik heb er 5 xp voor over... als jij voor mijn feed back ook 5 xp over hebt! Overige teamleden: voor 1 xp geef ik feedback op jouw deel van de groepsbijdrage.
En anders doe ik dat ook wel want afspraak is afspraak. 

:-)


Merci!

3 opmerkingen:

  1. Dag Wyb,

    Je start met een heldere inleiding van je scenario’s. Alhoewel dit niet gevraagd is in de opdracht, vind ik het een sterk verhaal. Goed dat je het USP van ieder scenario o.a. duidelijk maakt a.h.v. de indeling van Biesta. De indeling van Biesta is erg actueel. Leuk hoe je out-of-the-box hebt gedacht bij een aantal dingen (bijvoorbeeld IILL). Probeer de punten die je nu nog steekwoorden omschreven hebt, in een verhalende vorm te verwerken in je andere stukken tekst. De verbindingen met maatschappelijke trends zijn minimaal aanwezig in je scenario’s – dit mag duidelijker. Ik mis de concrete uitwerking van het ICT-gedeelte bij al je scenario’s. Daar zou je nog wat aandacht aan kunnen besteden. Ik denk dat je na het lezen van alle groepsscenario’s wel inspiratie hebt gekregen voor het aanpassen van je individuele scenario’s. Maak daar in positieve zin gebruik van. Welke trends zijn specifiek voor het HBO? Maak daar gebruik van in je scenario’s.

    A: Het scenario past bij statisch, maar het is naar mijn mening nog erg veel op controle gericht. Past dat bij de toekomst? Zie ook je inleiding. Daar verwoord je de dingen heel helder.

    B: Wat is er vernieuwend in dit scenario? Ik denk dat het niet mogelijk is om over 15 jaar nog precies hetzelfde te doen als nu in het HBO. In het MBO is er sprake van intensivering en verkorting van opleidingen. Speelt dit op termijn in het HBO misschien ook? Je zou kunnen denken aan betere doorstroomtrajecten met MBO en Universiteit. Welke trends maken dat het HBO er over 15 jaar toch net een beetje anders uitziet dan nu?

    C: Hoe ziet de school er uit? Geef het scenario nog wat meer inhoud met concrete voorbeelden.

    D: Dit vind ik het minst behoudende scenario. Goedzo! Ik ben benieuwd hoe je dit in verhalende vorm verder gaat uitwerken. Wellicht adviseer je dit scenario aan het team? Heeft deze je voorkeur? Zoja, waarom?

    Literatuurtips:
    (Fullan & Langworthy, 2013) – diep leren, nieuwe didactiek, ICT
    (Geerligs, Mittendorff, & Nieuwenhuis, 2004; Nieuwenhuis, 2013) – vernieuwend beroepsonderwijs
    (Biesta, 2012) – de drievoudige kwalificatie
    (Claxton & Lucas, 2009) – een leven lang leren op school

    In APA:
    Biesta, G. (2012). Goed onderwijs en de cultuur van het meten. Amsterdam: Boom Lemma Uitgevers.
    Claxton, G., & Lucas, B. (2009). School as a foundation for lifelong learning. Leicester: Centre for Real-World Learning, University of Winchester.
    Fullan, M., & Langworthy, M. (2013). Toward a New End: New Pedagogies for Deep Learning. Seattle: Collaborative Impact.
    Geerligs, J., Mittendorff, K., & Nieuwenhuis, L. (2004). Succesvol innoveren van (beroeps) onderwijs. Wageningen: Stoas Onderzoek.
    Nieuwenhuis, L. F. M. (2013). Werken aan goed beroepsonderwijs. Nijmegen: Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wyb!
    Dank je wel voor jouw feedback op mijn bijdrage aan het groepsproduct van Quest 2. Je hebt een goede aanzet gegeven tot scherper formuleren. Het totaalplaatje van de groepsquest ziet er in mijn ogen goed uit.
    Harry

    BeantwoordenVerwijderen